Het aandeel Air France KLM stond de afgelopen maanden in de belangstelling. Na een korte opleving halverwege vorig jaar, daalde de koers weer rap om uiteindelijk op 2,61 een bodem te plaatsen. Een niveau dat iets lager lag dan de bodem van 2012. Hoe staat het er nu voor? We bekijken de maandgrafiek.

Afdaling
De afgelopen jaren heeft het aandeel voornamelijk tussen grofweg 5 en 12 euro bewogen met daarbij enkele uitschieters. Geen stabiele trendmatigheid dus, maar wel stevige ritten opwaarts en neerwaarts. Dat maakt het eigenlijk een aandeel dat voor de lange termijn belegger wellicht geschikt is voor maandelijkse aankopen, met de wens om een gewogen positie op te bouwen en de hoop om uiteindelijk te kunnen verkopen op hogere niveaus. Geduld is daarbij dus wel een vereiste. Het laatste jaar is het natuurlijk wel spannend. Vanaf eind 2019 verkeerde de koers al in een afdaling en uiteindelijk werd een koers bereikt van 2,61 waar de bodem werd gezet in november 2020. Sindsdien ging een rebound van start, die nu hapert rond 5,55. Zit er nog meer in het vat?

Coaching
Het herstel hapert wat. Een dip is goed mogelijk, waarbij de vorming van een hogere bodem mijns inziens goed zal zijn voor een verder technisch herstel. De indicatoren staan nog gematigd positief en charttechnisch ligt er nog ruimte tot ongeveer 8 euro. Als er een dip volgt en een hogere bodem wordt gevormd is dat dus een uitnodiging om rebound posities te overwegen. Voor het nu het proces verder volgen.

Ga naar de BNP Paribas Turbo’s en Boosters van deze fondsen

TA coaching op schrift....

Als extra inspiratiebron voor de actieve belegger staat er iedere week een column in de BNP Paribas Nieuwsbrief. Daarnaast publiceren wij wekelijks op DAH en Belegger.nl.

Dit kan een korte analyse zijn van een interessant aandeel, maar ook een uitgebreider artikel met waardevolle, blijvende achtergrondinformatie op het gebied van technische analyse, waarbij kennisoverdracht centraal staat.